Mala škola i pomoć u učenju

Moja vremenska prognoza

Naša učiteljica Maja Jurišić pokazuje kako ovom lijepo igrom možete djetetu razvijati finu motoriku, ali naučiti ga da razlikuje vremenske uvjete i dane u tjednu te pojmove jučer, danas i sutra.

PRIPREMA:predložak s danima u tjednu (ili papir i olovka), kolaž papir, škare, ljepilo

OPIS AKTIVNOSTI: izraditi ili isprintati kartice s različitim vremenskim uvjetima. Poželjno je da dijete zajedno s roditeljem izrađuje kartice, npr. Roditelj može nacrtati ono što dijete treba izrezati i nalijepiti. Na predložak svaki dan lijepiti kakvo je bilo vrijeme taj dan. Neka dijete izabere neku od kartica i, ako može, objasni zašto je izabralo baš tu karticu. Ako ne može objasniti onda mi njemu objašnjavamo navedeno. U razgovor ubaciti i nazive dana u tjednu te pojmove jučer – danas – sutra. Npr. Danas je srijeda. Jučer je bio utorak. A sutra je četvrtak.

CILJ AKTIVNOSTI: razvijanje fine motorike, razlikovanje i imenovanje različitih vremenskih uvjeta, razlikovati i imenovati dane u tjednu, razumjeti pojmove jučer – danas – sutra.

Šareni kamioni

Naša učiteljica Maja predlaže kako kroz igru i slaganje kamiončića možete s djetetom vježbati geometrijske oblike

PRIPREMA: papir, kolaž, škare, (ljepilo)

OPIS AKTIVNOSTI: Papire prerezati na pola. Od kolaža izrezati geometrijske oblike (krugove, kvadrate,pravokutnike). Dati djetetu da samo složi kamion od izrezanog kolaža. Imenovati oblike i boje. Kolaž možete zalijepiti na papir, a možete ga i samo staviti te na taj način upotrebljavati više puta.

CILJ AKTIVNOSTI: razlikovanje jednostavnih geometrijskih oblika, razlikovanje boja, razvijanje kreativnosti, odnosi među predmetima.

Nova društvena igra

Naša učiteljica Maja osmislila je društvenu igru kojom možete kroz igru dijete učiti prepoznavanju slova

PRIPREMA: deblji papir, flomasteri, pijuni/figurice za igru, kockica za društvene igre

OPIS AKTIVNOSTI: Na deblji papir nacrtati 30 krugova u koje će se upisati slova abecednim redom. Po želji obojati ili ukrasiti slova/krugove. Strelicama označiti smjer kretanja. Igra se može igrati u paru ili s nekoliko osoba. Pravila igre prilagoditi svom djetetu. U nastavku slijede neke opcije:

1. Dijete ne prepoznaje slova - Roditelj i dijete igraju igru tako da se izmjenjuju u bacanju kockica. Koji broj se dobije toliko polja se pomiče prema kraju. U ovoj, najlakšoj verziji, dijete još ne prepoznaje slova pa mu roditelj govori i pokazuje koje je to slovo i navodi par riječi koje počinju na to slovo.

2. Dijete prepoznaje slova, ali nema razvijenu analizu i sintezu – kao i u prethodnoj verziji roditelj i dijete igraju igru, samo što dijete govori koje je to slovo, a roditelj mu pomaže govoreći koje riječi pomažu tim slovom ili opisom navodi dijete da imenuje riječ koja počinje na to slovo.

3. Dijete prepoznaje slova i ima razvijenu analizu i sintezu – najteža verzija u kojoj dijete samostalno prepoznaje slova, govori riječi koje počinju tim slovom. Igra se može dodatno otežati na način da igrač treba reći i riječ koja završava na to slovo ili koja u sebi ima to slovo, a da se isto ne nalazi niti na početku niti na kraju riječi.

CILJ AKTIVNOSTI: poštivanje pravila igre, socijalna interakcija, razvoj koncentracije i pažnje, prepoznavanje slova, razvijanje analize i sinteze, potaknuti zanimanje za slova i polazak u školu.

Što sve možemo s balonima

Učiteljica Maja predlaže nekoliko verzija igre s balonima

PRIPREMA: baloni, flomaster

OPIS AKTIVNOSTI: koristeći balone možemo provesti razne aktivnosti, a u nastavku su neke kojima učimo kroz igru i pripremamo se za školu.

1. Aktivnost 1 – emocije – nacrtati na balone osnovne, lako prepoznatljive izraze lica (sretan, tužan, ljut, začuđen…). Ako je dijete verbalno govori koja je emocija prikazana na balonu. Po mogućnostima djeteta možemo započeti razgovor o emociji – Kad si ti sretan? Što te veseli? Ukoliko je dijete neverbalno onda ga pitamo – Na kojem balonu je tužno lice? Dijete pokazuje, ukoliko ne zna pomažemo mu da nauči prepoznati različite emocije, počevši od osnovnih.

baloni emocije

2. Aktivnost 2 – otežano dodavanje balonom – na balon napisati slovo po izboru. Dodavati se s djetetom balonom. Svaki put kada vi ili dijete uhvatite balon trebate reći neku riječ koja počinje tim slovom. Nakon nekoliko bacanja možete prekrižiti to slovo i napisati drugo kada primijetite da dijete osjeća frustraciju što se ne može sjetiti novih riječi. Ukoliko se dijete ne može sjetiti riječi pomažite mu opisujući nešto što počinje tim slovom. Djetetu će igra biti još zanimljivija ako uvedete pravilo da jednom vi zadajete slovo, a jednom dijete.

baloni slova

3. Aktivnost 3 - Portret – autoportret – primijetila sam da puno djece predškolske dobi ne voli crtati ljudske likove, odnosno sebe ili druge. Ovo bi mogao biti zabavan način da nacrtaju sebe i članove svoje obitelji. Poticati dijete na crtanje detalja – oči, nos, uši, kosa, obrve, trepavice….Na ovaj način možete nacrtati cijelu obitelj te onda imenovati tko je to i tko je kome što (npr. Ana je meni sestra, ali je mami i tati kćer. Ja sam Ani brat, ali sam mami i tati sin).

baloni lica

CILJ AKTIVNOSTI: prepoznati i razlikovati emocije, razumjeti kako se drugi osjećaju, poboljšati motoričku aktivnost (dodavanje i hvatanje), povezivati riječi koje znamo sa slovom na koje počinju, učiti nove riječi, razvijati kreativnost i koncentracije, znati nabrojati članove obitelji, prepoznati odnose između članova uže obitelji (tko je kome što).

Kontakt

UOSI SMZ logo full color

Udruga Osoba s invaliditetom SMŽ
J. Babić 18, 44250 Petrinja
Tel/fax: 044 719 482 
E-mail: This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

Radno vrijeme:
ponedjeljak, srijeda i petak od 8:00 do 16:00 h, utorkom i četvrtkom od 12:00 do 20:00 h

We use cookies on our website. Some of them are essential for the operation of the site, while others help us to improve this site and the user experience (tracking cookies). You can decide for yourself whether you want to allow cookies or not. Please note that if you reject them, you may not be able to use all the functionalities of the site.